Selasa, September 29, 2015

Borang Hibah

Borang Hibah

Di sini anda yang ada membeli perlindungan Insurans Syarikat Takaful Ikhlas boleh memuat turun borang hibah dan menghantar ke Syarikat Takaful Ikhlas dengan cara fax atau emel atau pos (Rujuk dalam borang Hibah)

Ini kerana Syarikat Takaful Ikhlas sudah tidak menghantar cek-cek bayaran Hibah kepada para pelanggan mengikut Pekeliling Bank Negara yang akan mengenakan caj setiap cek yang dikeluarkan.

Muatturun Borang Hibah Di Sini

Apa Itu Hibah

Hibah adalah hadiah yang diberikan oleh Syarikat secara sukarela. Takaful IKHLAS menawarkan Hibah kepada peserta yang layak dengan syarat tiada tuntutan yang dimulakan dalam tempoh perlindungan kepada semua peserta dalam Produk Takaful Am. Kami telah mengamalkan pengagihan Hibah sejak 2012.Pengagihan Hibah adalah mungkin disebabkan oleh keuntungan yang konsisten yang ada dalam dana Takaful berdasarkan pengunderaitan yang baik, tuntutan dan amalan pengurusan aset. Hibah adalah dibenarkan oleh Syariah di mana ia berpegang kepada nilai-nilai kerjasama dan pertolongan seperti yang terkandung dalam konsep takaful.

Hibah bukan satu jumlah automatik atau dijamin dibayar kepada peserta yang layak. Ia adalah semata-mata bergantung kepada adanya keuntungan dalam dana Takaful.Selaras dengan perkembangan industri Takaful, kami menggalakkan e-pembayaran sebagai kaedah pembayaran untuk pembayaran Hibah. E-pembayaran telah terbukti sebagai cara yang selamat dan mudah untuk transaksi pembayaran.Peserta akan dapat mengalami pembayaran Hibah lebih cepat melalui e-Bayaran dengan mengisi Borang Butiran Pemegang Akaun Bank untuk tujuan ini

Tiada ulasan: